Семінар у 2023-2024 н.р.

Тема: «Морально – патріотичний вихователь – який він?»

Мета: сприяти усвідомленню важливої ролі патріотичності в педагогічній діяльності; Спонукати до самостійного розвитку моральності, патріотизму.

Семінари, семінари-практикуми

у 2020-2021 н.р.

жовтень

Тема: «Формування зв’язного українського мовлення в різних видах діяльності»

План семінару:
1.Сучасні методи і прийоми розвитку та активізації описового мовлення дошкільнят.
2.Активізація розумової та мовленнєвої діяльності дітей: навчання розповіді за картиною.
3.Навчання дітей переказу: формування монологічної компетентності.
4.Міркування, як функціонально – смисловий тип монологічного висловлювання.
5.Системність у навчанні творчого розповідання. Мовленнєва творчість і моделювання.
6.Дискусія. Яким бути мовленнєвому заняттю?

грудень

Тема: «Психологічні аспекти становлення соціально – моральної свідомості особистості»

План семінару:
1.Світ дорослих як чинник соціалізації особистості дитини.
2.Сучасна дитина і соціум.
3.Вікові прояви соціальної компетентності дошкільнят.
4.Мозковий штурм: моделювання ситуацій спілкування. Партнерське спілкування – школа соціалізації.
5.Аукціон ідей: а). Розподіл за сферами життєдіяльності негативних чинників, що становлять життєве тло дитини сьогодення. б). Прийоми подолання негативних впливів.
6.Перегляд уривків занять: «Разом гратись веселіше» в старшій групі та «Допоможемо Колобку» в середній групі.

лютий

Тема: «Дитяча креативність крізь призму Базового компоненту дошкільної освіти в Україні»

План семінару:
1.У центрі уваги – «Я» дошкільника.
2.Бліц – інтерв’ю: Поява «Я» і розвиток Я – концепції.
3.Банк ідей: Роль свідомості та самосвідомості у становленні особистості.
4.Ціннісне самоставлення та його розвиток у дошкільників.
5. До педагогічної скарбнички: Виховна психологічна ситуація – засіб розвитку індивідуальності дитини.

квітень

Тема: «Плекаємо свідому особистість»

План семінару:
1.Аспекти розвитку особистісного потенціалу дитини.
2.Основні етапи розвитку творчого процесу.
3.Педагогічні принципи формування креативності.
4.Сучасні підходи до виховання творчих та обдарованих дітей.
5.Презентація творчої групи: пріоритетні види діяльності для розвитку креативності.
6.Діагностика мислення дошкільника (фактори креативності).

Семінари в закладі дошкільної освіти

у 2019 - 2020н.р.

жовтень

Тема: «Національно – патріотичне виховання – важлива складова соціально – комунікативної компетенції дошкільників»

Мета: Практичне оволодінняпедагогами навичками і вміннями з питань національно – патріотичного виховання дошкільників.

Завдання:

1. Пояснити педагогічну компетентність педагогів з питань національно – патріотичного виховання.

2.Узагальнити знання педагогів про структуру патріотичного виховання, форми і методи роботи.

3. Викликати інтерес педагогів до цієї проблеми.

січень

Тема: «Толерантність – основа сучасного світу»

Мета: розкрити поняття «толерантність», «толерантна особистість»; визначити межі своєї толерантності; розвивати адекватну самооцінку, вміння аналізувати , ухвалювати рішення; розвивати професійну самосвідомість.

березень

Тема: «Є проблема? Знайдемо вихід разом!»

Мета: Сприяти обміну досвідом між педагогами, підвищенню їхньої професійної майстерності, вдосконаленню комунікативних здібностей. Формувати вміння працювати згуртовано й знаходити оптимальні рішення у разі виникнення проблемних ситуацій.

Задача: педагоги мають дослухатися одне до одного, разом виробляти спільне рішення, обговорення не має зводитися до того, щоб досвідчені «вчили» молодих.

СЕМІНАРИ В ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ У 2018 - 2019 Н.Р.

ЖОВТЕНЬ

Тема: Важливо стартувати впевнено «Проект «Впевнений старт»»

Мета: показати переваги та можливості роботи за програмно методичним комплексом «впевнений старт».
Завдання: Презентація програмно – методичного комплексу «Впевнений старт».

СІЧЕНЬ

Тема: «Віховання ініціативності – запорука самореалізації дитини»

Мета: підвищувати рівень знань та умінь щодо виховання базових якостей особистості в сюжетно – рольовій грі;
навчати розв’язувати суперечливі ситуації, які виникають під час сюжетно – рольових ігор;
збагачувати знання методів, прийомів та способів керівництва сюжетно – рольовою грою;
удосконалювати педагогічну майстерність;
розвивати творчі здібності.

БЕРЕЗЕНЬ

Тема: «Книжка – друг і помічник у мовленнєвому розвитку дошкільників»

Мета: Розширити уявлення про роль художньої літератури у всебічному розвитку і гармонійному вихованні дітей; сформувати у педагогів ціннісне ставлення до художньої літератури; ознайомити із сучасними підходами до формування світогляду дошкільників засобами художнього слова в інтегрованому просторі дошкільного

СЕМІНАРИ В ДОШКІЛЬНОМУ

НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

У 2017 - 2018 Н.Р.

ЖОВТЕНЬ

ТЕМА: " ГРАЄМО З ДІТЬМИ ЗАЛЮБКИ"

МЕТА:

підвищувати рівень знань і вмінь щодо організації ігрової діяльності дітей дошкільного віку;

удосконалювати вміння розв'язувати складні педагогічні ситуації під час ігрової діяльності;

розширювати обізнаність щодо методів та прийомів керівництва іграми;

розвивати творчий підхід до організації гри й керівництва нею;

підвищувати педагогічну майстерність;

сприяти розвитку творчих здібностей.

КВІТЕНЬ

ТЕМА: "ГАРМОНІЙНА ВЗАЄМОДІЯ З БАТЬКАМИ: УНИКАЄМО КОНФЛІКТІВ"

МЕТА: підвищувати психологічну культуру вихователів та помічників вихователів;

удосконалювати комунікативні навички, вміння розуміти себе та оточення;

розвивати відкритість, здатність до емпатії;

розвивати партнерські взаємини між членами педагогічного колективу;

формувати вміння моделювати й реалізовувати стратегію спілкування з батьками;

розвивати вміння розв'язувати конфліктні ситуації.

СЕМІНАРИ В ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ У 2016-2017 Н.Р.

ЖОВТЕНЬ

Тема: «Здоров'язбережувальні технології»

Підготувала методист Сенько Ю.І.

Мета: актуалізувати й розширювати знання педагогів щодо використання здоров’язбережувальних технологій у дошкільній освіті; сприяти обміну педагогами досвідом щодо використання :- здоров’язбережувальних технологій, зокрема арт – терапії (звукотерапії, музикотерапії, ківткотерапії); -оздоровчих технологій, зокрема різновидів масажу (кісточковий, загартовувальний масаж стоп, антистресовий масаж), елементів хатха-йоги, Су – Джок терапія та дихальної гімнастики. Продовжувати ознайомлювати педагогів з концепцією сталого розвитку та впровадження її в ДНЗ; створювати сприятливі умови для обміну думками під час застосування методу «інтервізія»; підвищувати рівень професійної майстерності педагогів.

УЧАСНИКИ:
· Завідувач;
· Вихователь – методист;
· Музичний керівник;
· Психолог;
· Вихователі;
ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛИ:
· Ноутбук з презентацією «Здоров’язбережувальні технології»;
· Аудіозаписи класичної та сучасної музики;
· Лотки з кісточками аличі, черешні, апельсина, вишні тощо;
· М’ячики для масажу стоп;
· Папір для малювання, фломастери, ручки, «золоте перо».
ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
Ведуча - методист Сенько Ю.І.: Добрий день! Відомий філософ Сократ говорив: «Здоров’я – не все, але без здоров’я нема нічого». Тож слід ростити дітей здоровими зараз, щоб не оздоровлювати їх завтра. Здоров’язбережувальні освітні технології - це сукупність засобів, методів, форм, прийомів організації, проведення та управління освітнім процесом, спрямованих на підвищення ефективності здоров’язбереження дітей дошкільного віку.

/Files/images/DSCN6555.JPG

На екрані ноутбука розкрито поняття « здоров’язбережувальні освітні технології» та сформульвано мету їх застосування в дошкільному закладі.
Шановні педагоги, пропоную розпочати практичну частину, розпочати її з арт-терапії (звукотерапія, музикотерапія, квіткотерапія).
Музичний керівник: Арт – терапія, лікування мистецтвом – це метод терапевтичного впливу засобами художньо –творчої діяльності. За допомогою цієї терапії діти звльняються від негативних станів, забезпечуємо корекцію труднощів у спілкуванні, формуємо адекватну самооцінку. Під час прослуховування спеціально підібраної музики, у дітей підвищується імунітет, знімається напруження та дратівливість, головний і м’язовий біль, відновлюється спокійне дихання....
Вправа «Слухаємо – малюємо»
Мета: · Ознайомлювати педагогів зі звукотерапією; · Розвивати навички активного слухання музики та відтворення її на папері; · Розвивати творчість, уяву.
Музичний керівник: Мистецтво співу – це насамперед правильне дихання, що і є одним з найважливішим чинників довгого й здорового життя. Співаючи з дітьми, ми розвиваємо легені, грудну мускулатуру, зміцнюємо серцевий м’яз, поліпшуємо дренаж бронхів. Спів стоїть на одній сходинці їз фізкультурою. Це також і унікальна дихальна гімнастика. Проспівуючи з дітьми голосні та приголосні звуки, ми сприяємо профілактиці захворювання різних органів.

/Files/images/DSCN6522.JPG

Ведуча: продовжує наш семінар«Квіткотерапія».
Педагог Велика Т.О.: Неіснує жодної людини, яка була б байдужою до квітів. Адже квіти приваблюють своєю чарівністю, вишуканістю, збуджують естетичні почуття, викликають душевне піднесення. Завдяки ароматам квітів ми активізуємо нюхові центри дитини, даруємо радість і насолоду, угамовуємо негативні емоції, страхи, стреси....
Гра «Опишіть квітку за ароматом»
Мета: · розширювати знання педагогів про квіткотерапію; · розвивати вміння описувати квітку за ароматом (педагоги описують квітку за ароматом).

/Files/images/DSCN6527.JPG

Вправа «Складіть вірш про квітку»
Мета: · Розвивати в педагогів навички складання віршів про квіти, продовжуючи фразу, розпочату колегою. · Розвивати творчість, відчуття ритму, вміння римувати.
Педагог: Квітка – неперевершений засіб психотерапії. За допомогою квітів ми розкриваємо творчий потенціал кожної дитини, розвиваємо символічні уявлення, креативність, емоційно вольову сферу, надихаємо дітей на самовираження, гармонізуємо та стабілізуємо їхній емоційний стан. Діти торкаються ківтки, тримають її в руках, відчувають на дотик, насолоджуються ароматом. Розвитку образотворчих здібностей сприяє Малювання квітки, а її описування – розвиту мовленнєвих здібностей та загаченню словникового запасу дошкільників.
Ведуча: і далі я звертаю вашу увагу на такі оздоровчі технології, як хатха – йога, дихальна гімнастика, різновиди масажу, пластичний балет Миколи Єфименка, Су – Джок терапія, психогімнастика.
Педагог Слюсарєва Т.О.: Хатха – йога – це напрям йоги, що має оздоровчий вплив на дитячий організм. Застосовуємо її для профілактики в дітей застудних захворювань, сколіозу, порушень у функціонуванні внутрішніх органів. Завдяки цим оздоровчим технологіям зміцнюється організм дітей, оздоровлюється психіка. Вихованці після занять стають добрішими, спокійними, зосередженими, у них з’являється впевненість у власних силах. Вправи сприяють регуляції дихальної системи, усувають втому. Елементи хатха – йоги застосовють на заняттях з фізкультури за таким алгоритмом:
· медитація у колі – вправи на зосередженість: «Квіти», «Сонечко», «Море»;
· Ігри хатха-йоги з елементами оздоровчої гімнастики – імітація птахів, тварин, комах: «Стрибки жаби», «Поза кішки»;
· Релаксація – розслаблення, лежачи на спині, як кішка; на животі, як черепаха.
Вправа на зміцнення м’язів шиї
В.п.: стоячи, ноги на ширині плечей, руки на поясі.
Виконуємо рухи головою вперед-назад та в сторони. (Вправу повторити 4 рази).
Вправи на зміцнення м’язів тулуба
В.п.: стоячи, ноги на ширині плечей, руки вздовж тулуба.
Виконуємо повільні нахили тулуба вправо, вліво, вперед, назад.
Антистресовий масаж.
Мета: · Ознайомлювати педагогів з оздоровчою силою антистресового масажу; · Навчати за допомогою вправ знімати стрес.
Вправи для антистресового масажу:
· Масаж пальців рук:
-натискаємо на фалангу пальців, зверху-знизу, праворуч-ліворуч;
-масажуємо кожен палець круговими рухами і рухами зверху вниз;
· Масаж зап’ястя круговими рухами;
· Масаж рук – вправи «миємо руки», розтираємо долоні, «погріємо щоки»;
· Масаж чола – кінчиками пальців погладжуємо шкіру лоба від середини;
· Масаж плечей – пощипування плечей від шиї вниз;
· Масаж потилиці – вказівними пальцями масажуємо потилицю знизу вгору;
· Масаж шиї – двома руками масажуємо шию від хребта знизу вгору;
· Масаж вух – пощипування вуха зверху вниз;
· Масаж вушних раковин.

/Files/images/DSCN6529.JPG

Педагог Гордієнко Н.М.: під час пошуків ефективних і водночас цікавих для дітей способів оздоровлення хочеться звернути увагу на нетрадиційну корейську технологію – Су-Джок терапію. У перекладі з корейської мови «су» - це «кисть», а «джок» - «стопа». Су-Джок терапія має на меті мобілізувати організм за допомогою стимулювання біологічно активних точок, які знаходяться на кистях рук та ступнях ніг.
На кистях рук і ступнях ніг розміщені зони, які є дзеркальним відображенням проекцій внутрішніх органів, хребта і м’язів нашого організму.
Під час масажу біологічно активних точок, який доцільно проводити після медитаційних вправ, діти передусім отримують заряд бадьорості. Також ця терапія має оздоровлювальний ефект: поліпшується кровообіг та пришвидшується перебіг обмінних процесів, підвищується реактивність і стійкість всього огранізму до зовнішніх впливів, стимулюється психоемоційний стан організму. У результаті дитина готова до навчальної діяльності/

/Files/images/DSCN6536.JPG

Су-Джок терапія дає змогу дітям отримати ази знань, як за допомогою використання дарів природи (лавровий лист, зерна пшениці, квасоля, гречка, насіння пшениці) під час масажу лікувати застудні захворювання та поліпшувати роботу життєво важливих органів.
Вправа «Дихання»
В.п.: стоячи, ноги на ширині плечей, руки на поясі.
Повільно вдихаємо через ніс, на 3 с. затримуємо дихання, повільно видихаємо. (Вправу повторити 4 рази).
Вправа «Глибоке дихання»
В.п.: руки (долоні) на животі.
1 – зробити вдих – втягнути живіт, на 3с. затримати дихання;
2 – зробити видих – надути живіт, на 3с. затримати дихання (Вправу повтории 4-5 разів).
Педагог : Однією з нетрадиційних технологій оздоровлення є хатха – йога (від «ха» - сонце, «тха» - місяць). З поміж інших видів йоги для оботи з дошкільниками ми обрали саме цей передусім тому, що основна увага тут зорієнтована на фізичне вдосконалення та зміцнення організму.
Основними елементами хатха – йоги є так звані асани (фізичні вправи), пранаяма (дихальні вправи) та дхйана(медитація).
Асани йоги – це спеціальна гімнастика, що розвиває гнучкість. Вони надзвичайно корисні для дітей, які часто перебувають у емоційному напружені. Адже, що частіше людина перебуває в такому стані, то більше «костеніє» її тіло.
Асана «Дерево»
В.п.: стоячи, п’ятки і носочки разом, руки опущені вздовж тулуба.
Піднімаємо праву ногу, притискаємо стопу до внутрішньої поверхні лівого стегна. На вдиху піднімаємо руки вгору, з’єднуємо долоні. Дихаємо глибоко. Утримуємо рівновагу, стоячи на лівій нозі. Уявляємо себе деревом: ноги – це коріння, що глибоко входить у прохолодну землю, тіло – міцний стовбур, руки – тонкі гілочки і листя дерев, вони піднімаються до неба, відчуваючи сонячне тепло, вбирають його, воно наповнює все тіло. (Вправу виконувати протягом 5-15с.)
Асана «Гора»
В.п.: стоячи, руки підняті вгору долонями всередину, ноги напівзігнуті (Утримувати таку позу 10с.)

/Files/images/DSCN6540.JPG

Ведуча: І далі ще одна оздоровча технологія – логопедична.
Педагог Фесенко С.А.: працюючи з дітьми, які мають вади мовлення, потрібно приділяти значну увагу загартувальному диханню, яке можна проводити з дітьми двічі – тричі на день. Такі загартування зміцнюють всю дихальну систему. Суть його полягає у виконанні комплексу ігрових вправ із залученням носа. Тексти ігор переважно авторські. Нумо разом з вами уявімо себе дітьми та виконаймо ці вправи.
Ведуча: І далі ще одна оздоровча технологія – логопедична.
Педагог Фесенко С.А.: працюючи з дітьми, які мають вади мовлення, потрібно приділяти значну увагу загартувальному диханню, яке можна проводити з дітьми двічі – тричі на день. Такі загартування зміцнюють всю дихальну систему. Суть його полягає у виконанні комплексу ігрових вправ із залученням носа. Тексти ігор переважно авторські. Нумо разом з вами уявімо себе дітьми та виконаймо ці вправи.
Дихальна гімнастика «Носик»
Мета: Ознайомлювати педагогів з дихальною гімнастикою та її впливом на здоров’я дітей; Спонукати педагогів до активного проведення з дітьми вправ дихальної гімнастики.
Педагог: пропоную вам, малята, з вашим носиком пограти. Щоби дихав носик вправно, ми зробимо вправи гарно.
На прогулянку зберемось і за носика візьмемось (тримаємо себе за носик).
Ніс на вулиці гуляє і вдихає – видихає (вдихаємо і видихаємо повітря через ніс).
Ось побачив ніс наш квіти і почав він так радіти!
Запах нюхав він приємний; нюхав тихо, бо був чемний (десять разів вдихаємо і видихаємо через праву й ліву ніздрі по черзі).
Потім пісню заспівав, бо до цього хист він мав (на видиху постукуємо вказівним пальцем по крилах носа і вимовляємо «ба – бо – бу.)
Коли пісню доспівав, носик наш відпочивав (масажуємо носик вказівними пальцями).

/Files/images/DSCN6545.JPG

Педагог: Усі ми знаємо, як важливо дітям з вадами мовлення розвивати дрібні м’язи рук. Тож у своїй роботі потрібно використовувати як пальчикові гімнастики, так і різні види масажу рук. Він інтенсивно впливає на кінчики пальців, стимулює циркуляцію крові. А ще сприяє психоемоційній стійкості, зміцненню фізичного здоров’я, поліпшує функціонування головного мозку, тонізує весь організм дитини.
Нумо разом з вами відчуємо вплив масажу рук за допомогою простих кісточок різних ягід.
Кісточковий масаж «Ми на морі побували»
Мета: · Ознайомлювати педагогів з оздоровчою силою кісточкового масажу; · Сприяти активній роботі педагогів під час виконання масажу.
Педагог: Ми на морі побували, по пісочку походжали (ходимо пальчикамипо кісточках). Потім всі ми загорали, спинку та животик сонечку підставляли (масажуємо кісточками долоньки). Жарко на пісочку стало – ми пірнули в море браво (занурюємо руки в кісточки). Через хвилі ми стрибали, потім знову ми пірнали. У воді ми радо грали (стрибаємо пальчиками по поверхні, Занурюємо пальчики в кісточки). «Потім знову загорали. Ось так на морі ми відпочивали» (масажуємо кісточками долоньки).
Ведуча: І далі ще один новий напрям роботи, бо він пов’язаний з екологічним вихованням – сталий розвиток.
Педагог Проценко І.І.: Сталий розвиток – це загальна концепція стосовно необхідності встановлення балансу між задоволенням сучасних потреб людства і захистом інтересів майбутніх поколінь, зокрема їх потреби в безпечному і здоровому довкіллі.
Поняття сталого розвитку виражає доволі просту ідею: необхідно досягнути гармонії між людьми, з одного боку, і суспільством та природою – з другого.
Тематичний день «Папір – наше багатство»
Мета:· Ознайомлювати педагогів із особливостями впровадження ідей сталого розвитку в освітній процес дошкільного навчального закладу.
Педагог: Сьогодні я пропоную вам прожити у ролі дітей один тематичний день під назвою «Папір – наше багатство». Ідея дня – донести до дітей необхідність бережливого та ощадливого ставлення до «зелених друзів». Ранок починаємо з бесіди «Використання паперу в садочку», розглядаючи малюнки дітей, потрібно закцентувати увагу дітей на вільному просторі паперу на малюнках та обговорити з дітьми, як його можна використати. На прогулянці можна поспостерігати за деревами, провести психогімнастику «Я – дерево». У другій половині дня умісно провести з дітьми бесіди про можливість вторинного використання паперу (макулатури) та про те, як можна виготовити власний папір. Вдень можна провести заняття «Бережемо папір – бережемо ліс» за таким алгоритмом:
· Читання оповідання.
· Бесіда з дітьми за змістом оповідання.
· Виконання вправи «Вибір», після чого вихователь коротко розповідає про те, як виготовляється папір.
· Робота з картинками – вихователь пропонує розглянути картинки та відповісти на запитання.
· Розігрування ситуації у парах «Поясніть малюкам, як економно використовувати папір». Вправа «Тепер я буду....».
· Розглядання малюнків про те, як із паперу можна робити подарунки.
· Гра «Паперове – не паперове».
· Віртуальна екскурсія до музею паперу.
· Виготовлення аплікації.
Тематичні дні можна проводити один раз на два тижні.

/Files/images/DSCN6553.JPG

ГРУДЕНЬ

Тема: «Реалізація інтегрованого підходу в освітньому процесі ДНЗ на основі технології блочно – тематичного планування освітнього процесу за принципом методичного конструктора»

Мета:освітня –

-сприяти усвідомленню педагогами суті поняття «інтеграція» стосовно організації освітнього процесу в дошкільному закладі;

-ознайомлювати з технологією методичного конструктора як інструментом реалізації принципу інтеграції;

Діяльнісна –

- формувати в педагогів уміння й бажання застосовувати принцип інтеграції у своїй практичній діяльності.

ЛЮТИЙ

Тема: «Експерементально – дослідницька діяльність дітей як технологія пізнавального розвитку»

Мета: підвищити компетентність педагогів щодо експериментально – дослідницької діяльності дітей дошкільного віку відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) як Державного стандарту та програм виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина»; актуалізувати знання педагогів шляхом залучення до інтерактивних форм роботи, зважаючи на попередній досвід.

КВІТЕНЬ

Тема: «Спортивні ігри і вправи – ефективний засіб фізичного виховання дошкільників»

Мета: -поглибити і закріпити знання про сучасні вимоги до організації і проведення спортивних вправ та ігор з елементами спорту, а також про олімпійський рух як про найбільш важливий культурологічний феномен сучасності

-вправляти у вмінні добирати форми роботи відповідно до поставлених завдань;

-удосконалювати аналітичні вміння педагогів;

-розвивати інтелектуально – креативний потенціал;

-сприяти формуванню особистісної активної позиції кожного учасника семінару –практикуму.

Кiлькiсть переглядiв: 13880

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.