Організацію освітнього процесу Слобожанський комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 3 (далі ЗДО) здійснює у 2023/2024 навчальному році відповідно до п.2 ст. 11 Закону України «Про освіту» (діти старшого дошкільного віку обов’язково охоплюються дошкільною освітою відповідно до стандарту дошкільної освіти), Базового компоненту дошкільної освіти («Про затвердження Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція2 від 12.01.2021 № 33), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (Наказ МОН України від 24.03.2016 № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів») та спрямовує діяльність на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду; звертає увагу на педагогіку партнерства, як цілісний процес взаємодії дорослих і дітей, який розвивається в часі та в рамках певної системи, носить особистісно-орієнтований характер і, який спрямований на досягнення соціально-значущих результатів — набуттю життєвої компетентності, розвитку базових якостей особистості в різних видах діяльності.

У статті 9 закону України «Про освіту» відмічено, що однією з форм здобуття освіти є дистанційна форма здобуття освіти. Вона визначається як індивідуалізований процес здобуття освіти ,який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

У процесі організації освітньої діяльності в дистанційному форматі педагогічі працівники ЗДО мають: Формувати у дітей дошкільного віку соціально – громадянської компетентності. Актуальним напрямом у цьому контексті виступає національно – патріотичне виховання.

Проблема, над якою працював колектив у 2020 - 2021 нр:

«РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА ЩОДО ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ОСОБИСТОСТІ»

Продовжуючи роботу щодо підвищення результативності освітнього процесу та з погляду на проблеми, які виявлено у 2018/2019 навчальному році, колектив Слобожанського закладу дошкільної освіти №3 визначив такі основні завдання на 2020-2021 навчальний рік:

1. Виховання у дітей патріотизму, як моральної якості у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку.

2. Формування основ здорового способу життя у дітей дошкільного віку. Оптимізація рухового режиму та самостійної ігрової діяльності.

3. Забезпечення розвитку комунікативно – мовленнєвих здібностей та активізація творчих здібностей дошкільників для спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми, дорослими людьми.

Завдання на літній оздоровчий період.

1. Створити умови, що забезпечують охорону життя і здоров'я дітей, попередження захворюваності і травматизму.
2.Реалізувати систему заходів, направлену на оздоровлення і фізичний розвиток дітей, їх етичне виховання, розвиток допитливості і пізнавальної активності, формування культурно-гігієнічних і трудових навиків.
3. Здійснити педагогічну і санітарну освіту батьків по питаннях виховання і оздоровлення дітей в літній період згідно Санітарного регламенту.
Організація освітнього процесу в умовах Слобожанського ЗДО № 3 здійснюється у 2020/2021 навчальному році відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти, Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 № 305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 № 446), інших нормативно-правових актів.
Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти – державним стандартом, виконання вимог якого є обов’язковим для усіх дошкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності, інших форм здобуття дошкільної освіти. Освіта дітей дошкільного віку у межах Базового компонента дошкільної освіти здійснюється за комплексними і парціальними програмами та іншими видами навчальних видань, рекомендованими Міністерством освіти і науки України або схваленими для використання у дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти МОН України.
Освітньо – виховний процес здійснюється за освітньою Програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «ДИТИНА» схваленою колегією Міністерства освіти і науки України від (лист МОН України № 1 /11 -16163 від 09.11.2015 р.) та за освітньою Програмою «Впевнений старт» для дітей старшого віку рекомендованою Міністерством освіти і науки України (лист МОН України № 1/11-7684 від 01.08.2017 року) та з використанням видань, рекомендованих для використання в роботі у дошкільних навчальних закладах Міністерством освіти і науки України. Враховуючи інтереси, бажання, потреби, нахили вихованців, потенційні можливості педагогів, запити батьків задля своєчасного цілісного розвитку особистості дошкільника використовується парціальні програми:
- для гармонізації емоційно-психофізичних станів та розвитку музикальності дошкільників працює гурток «Дивограй»,використовується програма «Музично-оздоровчі мандрівки» (авт..- Бондар С.В.,Гончарук А.Д.,Заводяна Н.В.) видавництво Мандрівець (Лист ІМЗО від 31.10.2016 №2.1/12-Г-795);
- для розвитку мотивів поведінки і формування самосвідомості дітей п’ятого року життя працює гурток «Ми- маленькі українці», використовується програма «Скарбниця моралі» (авт..- Лохвицька Л.В.) видавництво Мандрівець (Лист ІІТЗО від 25.07.2014 №14.1/12-Г-1359) ;
- для формування у дітей знань про основи здоров’я та безпеку життєдіяльності працює гурток «Клуб «Чомусики», використовується програма «Про себе треба знати, про себе треба дбати» (авт..- Лохвицька Л.В.) видавництво Мандрівець (Лист ІІТЗО від 08.11.2013 №14.1/12-Г-632);
- для організації театралізованої діяльності з дітьми працює гурток «Маска» за програмою «Грайлик»(авт..- О.Березіна, О.Гніровська, Т.Линник) видавництво Мандрівець (Лист ІІТЗО від 31.03.2014 №14.1/12-Г-501) ;
- для розвитку уваги, креативного мислення та посидючості працює гурток «Маленькі шашисти» використовують програму «Цікаві шашки» та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри в шашки (авт. – Семизорова В.В., Романюк О.В., Дульська Г.П.) видавництво Мандрівець (Лист ІІТЗО від 05.05.2015 №14.1/12-Г-261) .

Навчальний рік починається 1 вересня і закінчується 31 травня.

Орієнтовно, загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 115 днів: літні – 90 днів ( з 01.06. по 31.08) , осінні – 5 днів (з 22.10 по 26.10), зимові – 10 днів (з 02.01. по 11.01), весняні – 10днів (з 20.03. по 29.03).

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-естетична робота.

Організовано роботу груп з п’ятиденним режимом роботи.

Час роботи груп: І-ша молодша 7.00 – 17.30; ІІ-га молодша 7.30 – 16.30;

середня 7.00 – 19.00 ; старша 7.00 – 17.30

Ефективність освітнього процесу значною мірою залежить від дотримання розпорядку дня, раціонального поєднання і чергування в ньому різноманітних форм роботи з дітьми, доцільної організації рухового, санітарно - гігієнічного режимів та інших чинників.
Навчальне навантаження: тривалість проведення занять - спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно із санітарним законодавством.
Для дітей віком від 1 до 3 років проводяться заняття тривалістю до 10 хвилин.
Тривалість одного заняття:
у молодшій групі - не більше 15 хвилин;
у середній - 20 хвилин;
у старшій - 25 хвилин.
Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій - троьх організованих навчальних занять.
У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей, проводимо фізкультурні хвилинки.
Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.
Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводимо переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Поєднуємо та чергуємо такі заняття із заняттями з музичного виховання та фізкультури.
Значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно - тематична організація освітнього пооцесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. При цьому тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності ( на 5, 10,15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах), пртоте інтегроване заняття може замінити всі інші, крім занять з фізичної культури й музичного виховання.
Після денного сну діти відвідують гуртки. Тривалість проведення гурткової роботи - 15 - 25 хвилин залежно від віку дітей. Заняття в гуртках не проводяться за рахунок часу, відведеного на прогулянку та денний сон.
Фізичне виховання в ДНЗ складається з: ранкової гімнастики; занять фізичної культури; рухливих ігор та ігор спортивного характеру; загартування; фізкультурних хвилинок під час занять, фізкультурних пауз між заняттями; фізкультурних комплексів під час денної прогулянки.
Фізкультурні заняття проводяться з дворічного віку. Тривалість занятть для дітей у віці від 2до3 років - 15 хвилин; від 3 до 4 років - 20-25 хвилин; від 5 до 6(7) років - 25 - 30 хвилин. Фізкультурні заняття у нас проводяться не менше трьох разів на тиждень. Форма та місце проведення занять визначаються педагогом залежно від поставленої мети, сезону, погодних умов та інших факторів. У дні, коли немає занять з фізкультури, проводять фізкультурні комплекси під час денної прогулянки.

Проблема, над якою працював колектив у 2019 – 2020 навчальному році:

«РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА ЩОДО ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ОСОБИСТОСТІ»

Продовжуючи роботу щодо підвищення результативності освітнього процесу та з погляду на проблеми, які виявлено у 2018/2019 навчальному році, колектив Слобожанського дошкільного навчального закладу (ясла-садка) №3 визначив такі основні завдання на 2019-2020 навчальний рік:

1. Спрямування роботи колективу на актуалізацію основних завдань з безпеки життєдіяльності, охорони життя і збереження здоров'я дошкільників шляхом створення сучасного розвивального середовища та формування ціннісного ставлення до свого здоров'я.

2. Забезпечення освітнього процесу на принципах наступностізакладу дошкільної освіти та початкової школи в умовах освітньої реформи "Нова українська школа".

3. Формування духовності, національної свідомості вихованців шляхом співпраці педагогів і родин.

4. Удосконалення роботи по формуванню комунікативно-мовленнєвоїкомпетенціїзасобами інтерактивних методів навчання.

Організація та зміст навчально-виховного процесув нашому навчальному закладі.

Організація навчально-виховного процесу у дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту" і спрямована на реалізацію основних завдань дошкільного навчального закладу.

Пріоритетні змістові напрями освітнього процесу у ДНЗ визначаються з урахуванням потреб сьогодення у посиленні складових соціально - морального, емоційно - ціннісного розвитку дітей, покращення їхнього фізичного, психічного здоров'я упрожовж дошкільного дитинства.

У 2019 - 2020 н.р. робота з дітьми здійснюється за художньо- естетичним, фізкультурно - оздоровчим та гуманітарним напрямами за Програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років "ДИТИНА" схваленою колегією Міністерства освіти і науки України від (лист МОН України №1/11 - 16163 від 09.11.2015р.) та оновленою програмою розвитку дитини старшого дошкільного віку "Впевнений старт" 2018 року, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України , програмою розвитку дитини "Впевнений старт" для середнього віку з використанням видань рекомендованих для використання в роботі у дошкільних навчальних закладах Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.

Враховуючи інтереси, бажання, потреби, нахили вихованців, потенційні можливості педагогів, запити батьків задля своєчасного цілісного розвитку особистості дошкільника використовується парціальні програми: програма художньо - естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (авт.: Борщ Р.М., Самойлик Д.В.) та "Цікаві шашки", програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри в шашки (авт. - Семизорова В.В., Романюк О.В., Дульська Г.П.), «Про себе треба знати, про себе треба дбати»Любов Лохвицька (2014), «Скарбниця моралі» Любов Лохвицька (2014).

Навчальний рік починається 1 вересня і закінчується 31 травня.

У нас організовано роботу груп з 5 - денним режимом роботи.

Час роботи груп:

І молодша 7.30 - 16.30

ІІ молодша 7.00 - 19.00

середня 7.00 - 17.30

старша 7.00 - 17.30

Ефективність освітнього процесу значною мірою залежить від дотримання розпорядку дня, раціонального поєднання і чергування в ньому різноманітних форм роботи з дітьми, доцільної організації рухового, санітарно - гігієнічного режимів та інших чинників.

Навчальне навантаження: тривалість проведення занять - спеціально організованих форм освітнього процесу, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно із санітарним законодавством.

Для дітей віком від 1 до 3 років проводяться заняття тривалістю до 10 хвилин.

Тривалість одного заняття:

у молодшій групі - не більше 15 хвилин;

у середній - 20 хвилин;

у старшій - 25 хвилин.

Максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, у старшій - троьх організованих навчальних занять.

У середині та наприкінці занять, що потребують високого інтелектуального напруження чи статичної пози дітей, проводимо фізкультурні хвилинки.

Тривалість перерв між заняттями становить не менше 10 хвилин.

Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводимо переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа). Поєднуємо та чергуємо такі заняття із заняттями з музичного виховання та фізкультури.

Значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно - тематична організація освітнього пооцесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. При цьому тривалість інтегрованого заняття може дещо збільшуватись за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності ( на 5, 10,15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах), пртоте інтегроване заняття може замінити всі інші, крім занять з фізичної культури й музичного виховання.

Після денного сну діти відвідують гуртки. Тривалість проведення гурткової роботи - 15 - 25 хвилин залежно від віку дітей. Заняття в гуртках не проводяться за рахунок часу, відведеного на прогулянку та денний сон.

Фізичне виховання в ДНЗ складається з: ранкової гімнастики; занять фізичної культури; рухливих ігор та ігор спортивного характеру; загартування; фізкультурних хвилинок під час занять, фізкультурних пауз між заняттями; фізкультурних комплексів під час денної прогулянки.

Фізкультурні заняття проводяться з дворічного віку. Тривалість занятть для дітей у віці від 2до3 років - 15 хвилин; від 3 до 4 років - 20-25 хвилин; від 5 до 6(7) років - 25 - 30 хвилин. Фізкультурні заняття у нас проводяться не менше трьох разів на тиждень. Форма та місце проведення занять визначаються педагогом залежно від поставленої мети, сезону, погодних умов та інших факторів. У дні, коли немає занять з фізкультури, проводять фізкультурні комплекси під час денної прогулянки.

Кiлькiсть переглядiв: 2080

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.